ester - ostern - påsk


påsk på mina tre språk, eller ja, dom jag kan prata på (inte flytande förstås, jo svenska men)

Jag har haft ett underbart lov, med underbart väder, som jag har tillbringat med underbart folk, jag har gjort lagomt mycket och äver hunnit med att sola lite. Igår solade jag och började läsa en ny bok, läste ut den lite senare också, satt ute i solen till och från i två timmar, lovely. Annars spelade vi kubb eller cubb (eller hur man nu stavar det, det uttalas kubb) tillsammans med Amanda och hennes kille, lillasyster, mor och far och sen jag då. Sedan avslutade vi dagen med grillat. Idag därimot har jag inte gjort speciellt mycket, fixat med Amandas blogg lite, och gått tipspromenad i solen med Amanda och Evelina (eller Evlelina som Amanda kallar henne) Sedan hamnade jag här. Nu ska jag börja fixa mig, sedan försöka sova, eftersom imorgon börjar skolan igen, himla underbart, pfft. Aja, vi hörs!


Glömde helt bort att vi firade ju mor och far igår också, och mamma bjöd på prinsesstårta och sommartårta (bilden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0