jag har tid så...


jag har inget bättre för mig än att plugga tyskaglosor och jag anser inte det till något hinder för att blogga lite snabbt. När man väl slutar blogga ett litet tag kan man liksom inte sluta tänka på hur dagens inlägg ska se ut, så fort man gör något så funderar man på hur man ska lägga upp meningen på bloggen, man blir nästan lite läskigt beroende. I tisdags hade vi inställd tyska och det betydde två och en halv timmas håltimme, så jag gick hem till farmor och farfar och drack te och åt mat. Sedan drog jag tillbaka till skolan och kollade på "tusen gånger starkare" på svenskan. Med tanke på att våran klass inte har varit den tystaste men absolut den bästa så blev hela klassen lite depp efter att ha sett på en del av den, vi hann inte hela. Jag tror att vi kanske på något sätt känner igen oss, fast på ett mindre allvarligt sätt. Fast egentligen inte eftersom i filmen är det att killarna tar för mycket plats och lärarna låter dom göra det, sedan säger lärarna att tjejerna måste säga ifrån, men eftersom lärarna inte hjälper dom med det så har tjejerna inte så mycket att säga till om, men sen kommer det ju en ny tjej och hon får i uppdrag att säga ifrån, att se till att tjejerna tar mer plats. Detta uppdrag får hon alltså av mentorn som är värst utav alla lärarna. Men när tjejen säger ifrån och ser till att tjejerna tar mer plats så får hon skit för det, och när hon gör precis som killarnar och svarar rakt ut istället för att räcka upp handen får lärarna krupp. En grymt bra film, men man blir så arg så att man vrider hela kroppen av ilska. Oj, vilket långt inlägg, jag ska försöka avsluta det lite snabbt då. Senare på tisdagen så var det konfirmationträff med bara vi, undomarna alltså, och vi blev indelade i våra grupper. kul! Sen har jag väl inte gjort så mycket mer. Idag var det ganska lungt, och nu tar jag det ganska lungt också, Vi hörs! :)



Agnes och Christoffer ifrån hällefors :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0