Alltså, jag vet inte


Jag städar. Jodå, det är sant, bara sådär, utan att någon har tjatat på mig i veckor - okejdå, jag överdriver lite. Mamma kom in med en sen present till mig, visade sig vara en gammeldags teservis, med fem små koppar och tillbehörande tallrikar. Till det fanns också en tekanna, en sockerskål och en mjölkanna. Eftersom jag nu tröttnat på att ha mitt fina porslin i lådor inproppade i min byrå fick jag ta saken i egna händer. Jag fick helt enkelt rensa ut min gamla tröjlåda med gamla tröjor - ganska uppenbart faktiskt - och ställa in sakerna där. Sedan fick jag för mig att det skulle vara sorterat, för det såg bättre ut (?). Så jag fick helt enkelt börja rensa ut hela byrån, när jag sedan satt där med en massa saker jag aldrig skulle använda men som helt klart inte var värda att slänga, då var jag tom på idéer. Tills jag såg min rullande byrå (?) som jag har under skrivbordet. Så det är vad jag håller på med just nu, rensar ur min rullande byrå, för att sedan kunna lägga i alla gamla böcker där i, så att mina "bakverktyg" får plats i stora byrån. Allt på grund av att mamma kom in med en sen present. Livet är tufft ibland alltså. Haha! Bäst att jag fortsätter så att jag hinner klart idag, boken får helt enkelt vänta. Vi hörs!
Hm, ja, man undrar ju. Jag ville helt enkelt inte visa håret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0