Hufvudstaden


Jag har alltså varit i stockholm sen i onsdags, jag gör på det enklaste sättet och skriver dag för dag. Blev inte så långa mobilinlägg, bara någon mening, men något var det ju i alla fall. Jaja, here we go.
Onsdag: Kom fram till stockholm - Bromma för att vara exakt - vid lunchtid ungefär, träffade Sofia och Sara, galna tjejer det där, och drog till lekparken med dom ett litet tag. Där var vi fram tills middagen, det bjöds på tacos, så Sofia och Sara och deras far stannade kvar över maten. Efter det tog vi oss ner för att hyra en film, letters to juliet, en typisk filippafilm enligt Agnes, och det stämmer väl, haha.
.
Torsdag: Åt frukost, duschade, fixade oss, åt lunch och sedan tog vi tunnelbanan in till stan. Blev inte så mycket för mig den dagen, två tröjer och två par skor fick följa med mig hem. Agnes därimot fick med sig en massa tröjor och andra klädesplagg den dagen, treevligt! Sedan tog vi en fika i kulturhuset, längst upp, där vi hade utsikt över stockholm. Några läskiga konstiga rosa killar som sprang runt och skrämde folk på plattan, och skulle föreställa roliga, fick stå för underhållningen. Ingen vidare bra underhållning. Vi gick i alla fall ner och kollade i lite fler affärer, jag köpte en ny foundation eftersom min var slut - samma foundation som förut alltså - och Agnes köpte en stor del   av tröjorna, hon fick med sig hem, då. Sedan nöjde vi oss och tog tunnelbanan tillbaka till bromma. Sedan åt vi middag innan vi la oss.
.
Fredag: Inte bara vilken fredag som helst, utan också min födelsedag! Det firade vi med att dra ut på stan igen, denna gång fick jag med mig betydligt mer saker, en byxdress, ett par shorts, en väska, ett linne, en tröja, ett skärp och två par skor, idag igen - tror det var allt. Agnes fick också med sig ett par saker hem, så båda var nöjda. Vi åt lunch i kungshallen och tog en fika i gamla stan. Det regnade. Jag hade längtat hela sommaren efter att få gå runt och ta en massa kort i gamla stan. Fan. Men fikat smakade som himmelriket, och var supermysigt. Vi tröttnade på regnet och åkte tillbaka hem igen. Vi åt god middag, en av mina favoriträtter för att vara exakt, bara för att jag fyllde! Jag fick även en massa presenter, av Agnes och av mina gudföräldrar - och Sara och Sofia som hjälpt till att måla kort och slå in presenterna. Fick en massa fina strössel av Agnes och massor av nagel och hårsaker av dom andra. Sedan hyrde vi en film, Inception och myste resten av kvällen.
.
Lördag: Vi tog det lungt hela förmiddagen, fixade och trixade med våra naglar, åkte till fotografiska en stund. Efter det åkte vi hem igen, jag och Agnes började direkt fixa oss inför konserten. Innan vi åkte åt vi en himmelsk flygande jakob. Konserten var ju, som sagt, helt otrolig, helt obeskrivlig, helt underbar!
.
Söndag: Hemfärd.

Nu sitter jag här och ska packa upp, imorgon börjar skolan, jag börjar åttan, herregud. Saknar min klass något otroligt, saknar alla prov och lektioner mindre. Glädjer mig med att vi inte är yngst på skolan längre, nej nej, det kommer nya sjuor, och vi kan bara hoppas att dom är lika galna som vi. Jag menar, vi vill ju inte att dom ska missbruka det heliga namnet 7C, herregud nej! Haha, nu ska jag sluta skriva, detta inlägg är förmodligen det längsta textinlägget jag skrivit, så därför får ni lite bilder, som plåster på såren.
Någon gammal bild ifrån konfirmationslägret jag hoppas jag inte lagt ut, hehe. det kommer nya bilder, någon gång, jag lovar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0