Tusentals underbara minnen


Efter en massa klaganden på att vi inte hade mycket fritid så inser jag nu att vi visst hade det och att jag redan saknar det. Nu är jag alltså hemma ifrån konfirmationslägret och jag har haft så otroligt kul, och jag har träffat flera nya underbara människor. Just nu värker hela min kropp ifrån igår, och jag lovar att det var ingen annan än jag som idag klagade efter kanotpaddlingen, och det måste ju betyda någonting, eller hur? Och även fast jag skulle vilja säga att det var för att jag tog i mer än alla andra, så skulle det vara en stor lögn, för det gjorde jag inte, så varför? - ingen nämner ordet svaghet, ingen. Trots att jag tyckte att paddlingen var jobbig så var det varmt i vattnet och lagomt i luften, så allting blev mycket bättre, men själva paddlingen överträffade mina förväntningar. Okej, vad skulle inte ha gjort det? Jag låg och förbannade paddlingen i en halvtimme kvällen innan, sen berättade hon som fick höra mitt tjat - en av dom jag delade rum med - att hon älskade att paddla, då kände jag mig dum. Men det var ändå mycket roligare än vad jag trodde. Nu ska jag försöka att inte sitta här och berätta allt i minsta lilla detalj, för detta inlägg blir tillräckligt långt iallafall. Kortfattat sagt, vi badade, skrattade, lekte lekar, skrattade, tävlade, skrattade, satt uppe på kvällarna och pratade, skrattade, hade musikpass, skrattade, gick igenom programmet tills på lördag (konfirmationshögtiden), skrattade, gick tipspromenader varje dag, skrattade. Ja, ni förstår budskapet, vi skrattade och hade det bra, solen sken inte varje dag men det regnade inte heller, och igår och idag var det till och med riktigt varmt. Just nu känner jag att jag bara vill lägga mig ner och dö, men jag måste packa upp det blöta som jag la ner över i väskan och hoppas att den torra handuken stoppade det blöta ifrån att blöta ner allt som ligger i väskan. Bilderna ifrån lägret kommer någon dag det är dåligt väder och jag känner för att redigera dom, jag har hur mycket bilder som helst ifrån både lägret och dom bilderna jag skulle ha visat innan men aldrig hann, haha. Vi hörs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0