Onsdag


Onsdag, det betyder att jag lagar mat idag, kul! Jag älskar onsdagar, trots min beslutsångest över vad jag ska laga. Idag blir det min första korvstroganoff, kan gå som det går, jag ska försöka att komma ihåg receptet, jag brukar inte riktigt följa receptet punkt till pricka. Nog om det, receptet kommer upp senare eller imorgon, beror på. Idag skulle jag egentligen ha bakat men eftersom jag hade glömt att jag skulle laga mat så får det vänta tills på fredag. Jag skulle också städa rummet och titta på skidor så därför stärktes andledningen. Avslutningen av sprintcupen var nämligen i stockholm, runt slottet. Emil Jönsson vann över Petter Northug och sen Hattestad. Nej, det har väl ni ingen lust att höra om. Annars var det skola, onsdagar som alltid är så långa. Slutade tio över 1, det är knappt man överlever. Fick dock vänta på bussen i över en timma, men jag fick sällskap av Jennie och en skolkatalog, så kan det gå om man har tråkigt. Nej, nu ska jag kolla på mat, och sen börja laga mat. Sedan blir det att duscha, vi hörs! :)


Bild från Hällefors - bergslagsgården - 2011.
Utrustning - Canon EOS 500D och Canon EF-S 18-55 mm
Inställningar - s 1/125 f/5,0 ISO800

Kommentarer
Postat av: Faster U

Ippa! Trodde att du och korv i alla former var blärkakombo...Håller du på att mogna...;-)?

Vi blir gärna bjudna på korvstroganoff någon gång iaf.

Kram MU

2011-03-16 @ 21:37:12
Postat av: Ippa

sv; Just den här korvstroganoffen var ingen höjdare men annars gillar jag korvstroganoff start (utan lök såklart) Jag lovade er ju att laga mat någon dag! :)

2011-03-17 @ 18:07:08
URL: http://filippadavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0