Riga

Söndag: Vi anlände till riga runt ett tiden - tolv i svensk tid - och hoppade av bussen som vi åkt med från flygplatsen. Hamnade vid centralmarknaden, det visste vi dock inte då, och virrade runt en stund. Sedan fann vi en hjälpsam man som försökte förklara vart vi skulle gå för att komma rätt. Vi tackade för hjälpen och gick dit han visat att vi skulle gå, hittade ett matställe där vi tog en snabblunch och sedan fortsatte vi jakten mot vårat hotell. Kom till vad vi trodde var centrum i Riga och hittade en rödtaxi - vilket vi läst var den säkraste taxin - som körde oss till hotellet. Vi checkade in och bytte om, letade reda på en karta och frågade receptionisten vart på kartan vi befann oss. Efter det gav vi oss iväg mot en restaurang vi läst om på internet, den skulle vara en av rigas populäraste restauranger för turisterna. Vi gick, och gick, och gick, vi gick på bakgator som såg ut som om dom varit tagna ur en skräckfilm, men tillslut, efter någon timme, hittade vi Lido. Vi åt god mat och sedan tog vi bussen hem, det kändes säkrast.
Måndag: Spa! Letade reda på en massa olika spaställen och beställde tider för allt möjligt, naglar, hår, massage osv. Jag fixade mina inte så vackra naglar och klippte även av en bra bit av mitt hår, skönt! På kvällen tog vi oss mot gamla stan där vi åt en riktigt god middag. Det var ju även halloween då, så överallt fanns utklädda männsikor, lite kul att så många var utklädda, för det var nämligen inte bara barn, utan vuxna och även äldre.
Tisdag: Shopping stod på schemat, gick i en massa affärer och fick med mig lite hem, besökte också centralmarknaden. Gjorde inte så jättemycket mer. Åt en god middag på en restaurang nära oss, resten av kvällen tillbringade vi på hotellet där vi fixade lite saker.
Onsdag: Sista dagen. Mamma gick på massage igen och jag utforskade en del av Riga själv. Blev lite shopping även denna dag innan vi tog en taxi till flygplatsen.