Årsresumé 2011


Jag fick min älskade systemkamera och började leka med inställningarna - behövde nödvändigtvis inte betyga att jag fattade något - och tog kort på allt och lite till. Jag drog till Hällefors och började umgås lite mer med min relativt nya klasskamrat Agnes och jag hade det väldigt bra.
.
Jag tog inte så jättemycket bilder denna månad men bilderna jag tog var mest på ljus i princip, jag började ge mig på manuella inställningar men fattade ingenting. I slutet av månaden åkte jag också till Gran Canaria och var kvar där tills början av Mars. Vädret var perfekt och jag solade och badade hela dagarna, gick även på marknader och åkte till shoppingcenter när vi inte låg vid poolen och stekte. I denna månad fann man mig också med en kittybok framför näsan och i slutet av månaden slukade jag en sådan bok på bara två timmar.
.
Lång fotomånad men det gick otroligt snabbt vad jag kan minnas! Började månaden med att vara i Gran Canaria, åkte till kilsbergsgården bara någon dag efter att jag kommit hem och hade det bra där. Just denna månad bakade jag en massa också, nästan varje dag, och också denna månad jag bestämde att denna blogg skulle vara en receptblogg - vilket det inte är längre. Cupcakes, kladdkaka och smoothie var huvudsakerna jag bakade.
En månad där jag inte gjorde så mycket, tog kort och hade rätt mycket prov och sånt om jag minns rätt. Någonting vi dock inte får glömma är tjejkvällen med klassen vi hade, kan ha varit det roligaste dygnet i mitt liv. Älskar mina underbaringar så himla mycket!
Vårvärmen kom och jag tillbringade mina helger med Agnes, hon bodde nästan hos mig på helgerna och vi hade det så jäkla roligt, vi hoppade i vattenpölar, bakade, tog kort, kollade på film och skrattade oss halvt fördärvade. Jag lyssnade på Veronica Maggio konstant och bestämde mig för att kolla upp hennes turnédatum, och så var det med det. Träffade Andréa en helg också och tog kort med henne, en annan helg var jag och några fler - bland annat Agnes - ledare för barnen - 65 stycken dessutom - och solen sken den helgen, det minns jag väldigt väl! Helt klart en av mina favoritmånader!
Kan ha varit en av de bästa månaderna i mitt liv, jag hann med att göra så mycket och jag hade samtidigt så himla kul! Vi hade brännbollsturnering i skolan och våran klass förlorade stort men kul var det! Vi slutade skolan och jag började min konfirmation. Jag återupptog kontakten med Emmie och vi började fota lite tillsammans, vi gick promenader och tog en massa kort. Jag sov i degerfors och gick på långpromenad med Agnes och Maria och mötte upp två goa killar som vi tog sällskap med till bruket. Det var midsommar och jag åt alldeles för mycket mat i flera dagar. Jag hade det underbart helt enkelt, och värmen fanns där hela månaden nästan!
Jag drog iväg på konfirmationsläger i hällefors, och några dagar efter det var jag klar konfirmerad och det firade vi med en massa tårtor och presenter. Jag fick pengar till ett nytt objektiv och med det tog jag en massa fina macrobilder. Vi fick två nya familjemedlemmar, två gulliga marsvin som jag inte kan gosa med för då får jag allergi, men dom är väldigt söta att titta på, haha. Jag var till Stockholm och gjorde en massa, åkte på kryssning och shoppade. Jag hade en fotografering med Emmie och det var ungefär då vi började på riktigt med dom seriösa bilderna. Ibland föll vi dock tillbaka och bilderna blev mindre seriösa, men mycket roliga!
Jag drog till Stockholm med min bästa vän för en massa shopping, där fyllde jag även år och blev firad på bästa sätt - jag fick tillbringa den på stan, med en av världens bästa tjejer. Som om inte det var nog så gick vi på Veronica Maggio och herre min gud var bra hon var, vi skrek halsen av oss och kunde knappt prata dagen därpå, men gud så värt det var! Jag var också på värndö - eh, heter det så? - och firade min gudmor och farfar, vi år gott och hade det fint!
Jag hade en grym fotografering med syskonen Reinholdz, då hittade jag också ett nytt ställe att fotografera på. Jag umgicks väldans mycket med Robin, Timmy, Marcus, Emmie och Matilda och vi käkade pizza nästan varje helg. Jag fick mina underbara virkade shorts och sedan var det marknad här i våran lilla by också!
Det blev höst, min favoritårstid - jämt delad med sommaren - och jag tog en massa bilder i motsol, för det var, och är, det finaste jag vet nästan. Jag tog kort på Amanda och lillasyster, jag fick en palett med ögonskuggor att fixa och trixa med. Jag hann också med att vara i Riga och färga håret i slutet av månaden.
Det blev november och det blev mörkt ungefär tjugo minuter efter att jag kommit hem från skolan. Jag hann bara med att ta kort på onsdagar då vi slutade tidigare och på helgerna. Men det fungerade relativt bra och jag fotade lite med Emmie och hon fotade också mig. Ganska trist månad i helheten dock. Nu ville man bara ha jul och snö!
Jul, jul, strålande jul! Snön kom, och lika snabbt som den kom, försvann den också, och den kom inte tillbaka någon längre tid heller. Men jag och Emmie lyckades fixa två fotograferingar i snön, och båda var grymma! Det var lucia på flera olika ställen och vi hade avslutning på skull. Jag åkte in till Örebro för att shoppa på mellandagsrean med Agnes. Innan det firade vi jul och vi slutade också skolan, någon gång därimellan blev jag coockså kär på riktigt och skaffade pojkvän. Jag hade ett underbart år och tänker ha ett minst lika bra detta år. Hänger ni med detta år också? Vi hörs

Kommentarer
Postat av: designs

Sugen på en ny design eller kanske ta del ut av våra gratis designs?



Gå in på våran hemsida!



http://designsfixarna.tk/

2012-01-07 @ 13:19:14
URL: http://designsfixarna.tk/
Postat av: Agnes

Jäklar vilken fin blogg du har tjejen! Jag kommer helt klart att kika in här många gånger till. :)

2012-01-07 @ 22:24:35
URL: http://agnesahlstrom.blogg.se/
Postat av: Andreas

Underbara bilder Ippa! Kul att se. Ser fram emot att följa ditt fotograferande under 2012!

//A

2012-01-10 @ 15:21:01
URL: http://ancar.smugmug.com
Postat av: Elvira

snygga bilder och fin blogg! Hoppas du har en bra dag, kram :)

2012-01-12 @ 16:12:53
URL: http://elviralind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0