Mer än vad jag trodde


Världshistoriens värsta sak hände mig förut, hade det inte varit tur i oturen så hade jag nog börjat gråta. Solnedgången var helt otroligt fin så jag gick ut för att fota, kommer ut och ställer mig på bron och så börjar minneskortet krångla. Jag tar ut det och ser att den lilla, lilla pluppen på sidan som man låser med hade hamnat på mitten så jag låste upp kortet och stoppade in den i kameran igen. Då står det att kortet fortfarande är skrivskyddat, jag tar ut det och upptäcker att pluppen ramlat av, japp, så det är bara att slänga det minneskortet och köpa ett nytt. Turen i oturen var dock att jag redan tömt minneskortet så det fanns inga viktiga bilder på det. Nu får jag leva på mitt gamla minneskort på ynka 2GB. Fick i alla fall några riktigt bra bilder, efter mycket krångel, haha. Bilderna får ni dock senare för jag håller på och för över förra årets bilder -från januari 2011  till slutet av augusti 2011 - och vet ni hur mycket bilder jag tagit under den tiden? 14 742 jäkla bilder, helt sjukt, enligt mig i alla fall, lite mer än jag hade gissat på. Och om man då tänker att varje bild ligger på 4-6MG - okej, en hel del bilder är förminskade - så kan ni ju fatta att det tar upp mycket minne. Ska bli väldigt skönt att tömma datorn på bilder, behåller bara mapparna "hösten 2011" och "vintern 2011-2012". Hm, ja, nu har ni fått ett långt inlägg om egentligen ingenting viktigt, men jag ska skriva lite kort om dagen också, hade musik, biologi och idrott för första gången detta år. Bestämde provdatum i So för islam, dessutom lyckades jag få alla rätt på ett sant eller falskt papper om islam, judendomen kanske inte var min grej, vi kör på islam istället. Gick igenom regler och annat i Handboll på idrotten och det slutade med att vi bara hann spela match i fem minuter, fortsatte med 21 guns på musiken och fortsatte med grupparbetet i biologin. Har nyss kollat klart på skidskytte - från tidigare idag - och slängde ihop en kladdkaka förut som vi åt samtidigt som skidskyttet. Nu ska jag iväg och hjälpa mamma med dukning inför begravning imorgon. Sen väntas plugg, vi hörs!

Kärlek på dessa skor, speciellt dom i mitten med Amerikanska flaggan på, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0