Jordgubbsland, på riktigt!


Har tillbringat dagen i solen, till mesta del i alla fall, åkte iväg till en strand inte så långt bort och tillbringade förmiddagen där innan vi åkte hem och åt lunch. Handlade lite gott, jordgubbar och choklad bland annat som jag sedan smälte och doppade jordgubbarna i. Efter att vi käkat åkte vi iväg till ett jordgubbsland, inte ett sådant där man plockar jordgubbar och utan ett ställe där det finns lite olika "aktiviteter", där allt går i temat jordgubbar och massa djur, getter, åsnor, råttor -  :( - och grisar. En stor lagårdliknande byggnad fylld med olika saker att handla. Muggar, te, tekoppar, mängder av prydnadssaker, korgar, godis, marmelad, honung osv. Supermysigt! I alla fall var det det tills vi bestämde oss för att gå in i ladan för det började mulna, sedan efter att vi gått runt och kollat lite började det spöregna, det bara ösde ner, var i princip helt omöjligt att gå ut för det var som en vägg av vatten. Dessutom åskade det och blixtade för fullt och jag är inte sådär överförtjust i åska. Inte alls faktiskt, blir livrädd, haha. Men i alla fall, var ett intressant ställe där lillasyster kunde springa runt och leka, åka potatissättrutschkana där man åkte rutschkana på en potatissäck - logiskt - och hoppa på en, eh, studsmattekulle och lite annat. Annars blev jag och lillasyster bästa vän med en kylklamp efter att ha bränt upp oss på hela baksidan av kroppen båda två. Imorgon åker vi till en lite större stad och förhoppningsvis är vädret lika bra som idag. Nu ska jag fortsätta kolla på Spanien matchen som nog troligtvis är slut vilken minut som helst, vi hörs! 

Studsmattekullen, eller vad fasen detta heter, hoppade på en sådan här i Danmark tror jag det var för många år sedan dag in och dag ut, haha! :)

Kommentarer
Postat av: Faster U

Härligt kort på er två! Kram kram

2012-06-18 @ 23:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0