Hejdå rosaa!


Alldeles alldeles snart så är alla mina väggar vita - varav två är vita tapeter med björkar som syns om ljuset reflexeras på dom, ja, ni förstår. Den stora hyllan där mina två par högklackade skor - hitills två par, hitills - är på plats. Min älskade systemskamera - hela kameraväskan faktiskt - har fått en egen liten hylla där den får stå så fint. Tre serietavlor pryder en av mina väggar och någon gång i framtiden kommer jag ha egna bilder som får pryda min, just för tillfället, tomma vägg ( det är tur att jag har många väggar). Sängen har fått sig en makeover med ett militärgrönt överkast och lite färgglada kuddar. Hejdå rosa väggar, hoppas vi aldrig syns igen - skulle väl vara om jag någonsin får en dotter som vill ha rosa väggar - någonsin!
Just nu håller pappa på och letar febrilt efter en smal bit tapet som han la undan igår, jag finner det lite intressant. Jag sitter nämligen i min säng och kollar på, lite lagomt försyld sådär. Hann inte städa sådär överdrivet mycket, nästan bara garderoben, så jag lär få städa imorgon också. Pappa kom hem öväntat tidigt - okej, han kommer alltid hem då, men det kändes mycket tidigare än vanligt - och ville börja med hyllorna och sista väggen direkt. Jag sa inte nej och la städandet åt sidan och hjälpte honom. Han tyckte inte att jag var till någon större hjälp, utan jag får springa och hämta det han ber mig om, och jag har också fått hedersuppgiften att ge honom skruv när han ber om det, imponerande! Nu ska jag gå ut med skräpet, all skyddsplast har fyllt min sopkorg, och sedan ta det lugnt. Nu tänker jag låta som en som avslutar rapporten och säga, ha en fortsatt fin kväll! Vi hörs!
Lillasyster + marsvinet Bella ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0