Vi dansar och sjunger glatt!


Kom nyss hem ifrån dans runt midsommarstången med fika och lekar. Nu ska jag byta kläder, till varmare/kallare, har inte riktigt bestämt mig än om jag tänker lida eller om jag bestämmer mig för att inte bry mig. Det sken faktiskt upp förut och det var riktigt skönt ute, men nu är det gråa moln som täcker himlen, förhoppningsvis är dom borta lika snabbt som dom kom. Nej, jag tänkte bara tipsa er om en otroligt fin låt, historian bakom den är otroligt fin. Chris Medina sjunger den. Hans flickvän var med i en bilolycka och hamnade i koma, efter två veckor ville läkarna stänga ner respiratorn men Chris sa att hon skulle vakna. Hon vaknade också, efter tre månader tror jag det va, och som jag fattade det så kan hon inte prata eller så och hon fick genomgå en hjärnoperation. Men han stannade hos henne trots allt. Några låtskrivare hörde denna historia och bestämde sig för att göra en sång om det. Dom kontaktade Chris och han sjunger nu låten. Detta är vad jag har hört, själva historien hittar ni här, men jag orkar inte läsa igenom det hela just nu, tror inte jag hinner, för den är på engelska. "What are words" heter i alla fall låten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0