Dom senaste tjugosex timmarna i mitt liv


Jag har haft den här tanken om att börja ett inlägg med en hälsningsfras, men jag har varje gång sagt att "nej, inte min grej" dagen därpå gör jag samma sak en gång till, och så fortsätter det.

Vet ni vad jag och Agnes drog ut och gjorde igår vid klockan halv nio till kvart över nio? Jo, vi sprang runt i hela våran "by" i regnet och hoppade i varenda vattenpöl vi kunde hitta. Varför? Ingen riktigt vet. Vi skulle ut och ta kort, men efter ett tag började det dugga och vi sökte skydd på skolgården under ett plåttak som det står pingisbord under. Sedan slutade det regna och vi fick för oss att spela fotboll, när det sedan började spöregna så sprang vi tillbaka under plåttaket. Sedan när det hade slutat regna igen så tröttnade vi på regn, inte regn, regn, inte regn, så vi tog oss hem igen, fast då började det självklart spöregna igen. Samtidigt som det regnade och blåste storm samtidigt så sprang vi med ett paraply framför oss eftersom det skyddade bättre då än om man höll det över sig, och försöka tappert skydda våra system kameror, min hade jag innanför tröjan och Agnes hade en kameraväska som skydd. När vi sedan hade ungefär hundra meter kvar tills vi var hemma så bestämde vi oss för att när vi kommit hem skulle vi ta av oss det vi inte ville skulle bli blött. Sedan sprang vi runt i hela "byn" och hoppade i alla vattenpölar vi kunde hitta. Ja, vi till och med låg i en vattenpöl. Jag tror inte jag har gjort något så galet i hela mitt liv förut. Eller jo, kanske, men isåfall var det ett bra tag sen. När vi sen kom hem så torkade vi oss och bytte om till varma kläder. Sedan gjorde vi iordning te och hällde upp dricka med is i, gjorde iordning dipp och hällde upp en påse med chips. Resten av den kvällen tillbringade vi framför tv:n och kollade på "miss secret agent" den första.  Sen gick vi ner i Amandas rum och låg och pratade tills två någon gång, eller senare, höll inte koll på klockan. Sedan somnade vi och vaknade inte förrens klockan tio över ett på förmiddagen. Idag har vi inte gjort så mycket, vi åt ungefär direkt efter att vi kommit upp och sedan kollade vi på en film som ingen av oss orkade se klart. Så vi bestämde oss för att göra kladdkaka istället. Den åt vi med lättvispad grädde och hallon, hemskt gott. Nu lämnade Agnes mig vid 5 och nu tror jag att jag ska städa mitt rum, eller rättare sagt min garderob. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0