Inte en chans


"krigföring som avser att fråntaga starkare motståndaren en etablerad granskning ovan ett område, först genom flexibel strid av talrika mindre bandage med snabba reträtter in i platser som är svåra att söka i, exempelvis städer, grottsystem samt djungel, vilka mirakel lång tidrymd utför sabotage samt eldöverfall. Striden samordnas som bestämmelse med en omfattande offensiv politisk verksamhet

Hemvärnet i Sverige utbildas för närapå uteslutande gerillakrigföring i krigstid. Tanken är att denna omfattande gerillaorganisation skall producera det oattraktivt att invadera Sverige."

Sitter och söker på "gerillakrigsföring" och det som verkar vara det bästa alternativet är stycket ovanför. Jag fattar ingenting. Sedan tänker ja, men om jag söker på gerillakrig då? Kanske kommer det upp något bättre alternativ då? Då får jag upp wikipedia där det står "gerillakrigföring" Det där förbannade s:et tog en kvart av min pluggtid, och det hatar jag google för. Jag bara undrar, bör man fatta vad som står i stycket ovanför? Vilka ord dom använder, jaja, nu fortsätter jag med gerillakrigföringen, utan s. Sur tjej. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0