Äppelträd


För än gångs skull har jag lite saker att berätta när jag plötsligt bestämmer mig för att uppdatera denna, just nu, ganska döda blogg. Dom senaste dagarna har jag tillbringat i solen med en bra bok i handen. Har slukat ungefär en bok om dagen, och dessutom lyckats fått en annan person beroende av denna bokserie - Maria. Gårdagen tillbringades i degerfors nästan hela dagen. Först skola - naturligtvis - sen hem till Agnes och hjälpa hennes lillasyster att göra ljus, sedan vidare till församlingshemmet för ett konfirmationsmöte. Tänka sig att jag nästan alltid lämnar det stället med huvudvärk, dock oftast med ett leende på läpparna också. Fick reda på grupperna, jag är ju gruppledare - konfirmerade mig ju förra året - och att jag fick samma grupp som Fredrik är väl ingen större skräll. Jämt. Förstår verkligen inte, nåja. Började denna fina onsdag med att försova mig, ganska rejält också. Hade cirkus tolv minuter innan bussen utanför skulle åka mot degerfors, och jag skulle, precis som alla andra dagar, duscha. Pappa hade dock också försovit sig så jag kunde ta det relativt lungt och sedan rullade vi mot degerfors. Kom dit bara några minuter efter bussen och hade en kort skoldag. Fick ett A på läsförståelse diagnosen i Engelska, och alla rätt på A-delen i matte. När vi ändå är igång och meddelar provresultat så fick jag 294/297 på geografiprovet, och dom där tre felen - egentligen var det fyra fel men skrev två huvudstäder på sydafrika istället för en, och i maxpoängen var det bara en inräknad - var bara ett slarv i mina papper. Hade bytt plats på två länder - och dess huvudstad - på dom papprerna jag övade med, så när jag hade övat in det, skrev jag ju självfallet det på provet. Surt. Nu vet jag att i princip alla jag träffat sen måndags har hört detta eftersom jag var noga med att berätta för alla varför jag fick dessa fel men jag var lite sur på mig själv. Förstå mig rätt nu, det är inte så att jag är missnöjd med mitt prov, för jag är nöjd, väldigt nöjd faktiskt, men ni förstår ju att det stör mig lite med det där slarvet. Nu har ni fått det längsta blogginlägget på länge, och ni som fortfarande läser - vi hörs!

Gräsmattan är härligt grön och äppelträdet blommar på för fullt - sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0