Lite som himmelriket (maria, läs!)


Hade en inställd lektion idag också, passande nog sista lektionen, inte för att det hjälpte mig direkt. Eftersom jag måste med bussen, så går tio över tre alla dagar förutom onsdagar, då den går tio över två, så spelar det ingen roll när jag slutar. Måste ju vänta iallafall. Det händer sällan, men våran tyskalärare var det som hade bestämt sig för att bli sjuk. Vanligtvis så brukar hon ha fixat vikarie, men om jag fattade det hela rätt så hade hon gått hem under dagen. Fick vänta i mer än en timma i uppehållsrummet, men hade bra sällskap runt mig, i form av en Jennie och Emelia - Arvid och Hugo var också där, men dom var inte så värst sociala. I degerfors regnade det, oja, det öste ner! Först mullrade det, och det var otroligt mörkt på ena sidan himlen, en timma senare öste det ner. Här i våran lilla by är det sol, vilket är intressant med tanke på att vi är 15 km utanför Degerfors. I och för sig så är himlen precis lika mörk här som den var i degerfors innan det började regna. Men man kan ju hoppas på att det går till svartå istället - hehehe. Annars kom jag hem ganska nyligen ifrån cafét där jag fikade, och sedan när jag kom hem fann jag ett mysterisk paket ifrån posten, som var adresserat till mig! Det är nu du ska läsa riktigt noga Maria. Jag slet upp det - inget ovanligt med det - och fann den finaste, sötaste underbaraste skapelsen jag någonsin sett. Vill ni veta vad? Mariaaaaa? visar i senare inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0