Du gör mig rädd hjärtat.


Klänningen jag vill ha, kommer inte. Den är slut och jag är förbannad och arg och sur och ledsen osv, men det har jag redan tagit ut här hemma och på maria. Det betyder att jag måste beställa en ny, fort, idag. Vilket betyder att jag är fruktansvärt rädd att den inte hinner komma och att jag är fruktansvärt glad över att jag kollade på klänningar igår och att jag vet vilken jag ska ha. Den borde komma, fredag - måndag, den borde, hjälp! Skorna då? Har dom kommit? Nej, men jag har inte ens tid att tänka på dom just nu, dom bara MÅSTE komma, alltså, helvete och en massa andra svordomar. Nu gör Maria (hjärtat) mig extra rädd och säger "men tänk om den kommer på måndag, men inte passar?" nej, den tanken fanns inte i mitt huvud. Nu gör den det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0