Dagen började inte som jag ville




Kände mig ful, äcklig, sur, arg, förbannad, blöt, lerig, kall, gräsig, barrig, lövig under en och en halvtimme imorse, sen blev det en snabb varm dusch innan jag gick för att ha en kort och händelselös mattelektion. Orientering. Jag tänker inte prata mer om det, är fortfarande godkänd iallafall, eftersom ingen i klassen, förutom en som klarade det på tid dock missade en kontroll men den var felplacerad, klarade provet. Hade jag inte stannat envis som jag är på den felplacerade kontrollen hade jag säkert klarat tiden jag med, men jag är ju envis så. Nu tänkter jag inte gå in något mer på det. Tog skjuts hem med Jennie eftersom vi slutar två på fredagar och bussen går tre, sen gick jag upp till cafét för en snabb fika och lite klagande över idrotten. Senare ska jag nog ta mig upp (eller ner) till mina släktingar ifrån amerika/hawaii som har sin lilla sommarstuga/torp inne i skogen. Ska bli trevligt att träffa som igen! Nu ska jag städa lite, gör det jämt nuförtiden, kanske har något med att jag sommarstädar, alltså grovstäd, vilket jag typ gör 1-2 gånger om året, garderoben är dock första gången sen jag gjorde om i mitt rum jag fixar, och det var 3 år sen tror jag. Långt inlägg, kunde ha varit längre om jag skrev om idrotten, vilket jag inte tänker göra. Vi hörs!


Det var sommar den helgen, riktig sommar, inte svensk sommar. Vilket vi har nu, eller så är det vår. Kalla det vad ni vill, men varmt eller sol är det då inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0