Idol i enheten!


Började dagen med två prov på raken, första lektion var det matteprov B-del som gällde, lektionen efter var det dags för det stora SO provet, stor besvikelse på mig själv. Kunde nästan alla länderna + huvudastäderna när jag gick in i klassrummet, det var desto mindre som hamnade på pappret. Man skulle kunna säga att det var två prov i ett, eftersom det var både länder, huvudstäder, bergskedjor och floder, sen var det ju om förnybara energikällor, olika kraftverk och sådant. Tjeckien, seriöst, Tjeckien? Jag visste ju huvudstaden, jag visste att det började på T, jag visste det ju egentligen, men nej, total hjärnsläpp när pappret låg framför mig. Samma sak med Slovenien och Slovakien. Fast ändå, jag är ganska säker på att jag klarade ett E - som det heter nu för tiden - även fast jag satsade på mycket högre, ett B åtminstone. Nej, nog om det, vad har annart hänt idag? Hade förmodligen den roligaste fysiklektionen vi någonsin haft, blev utlåsta av killarna - eftersom det går att låsa ytterdörrarna till dom olika enheterna - vilket dom fann väldigt kul. Sedan väntade vi på bussen i en och en halv timme, läste fina sagor som en viss Alexander hade gjort. Lekte idol i våran enhet, Daniel vann, oväntat med tanke på att han också var ensam i juryn, haha! Sedan for jag hem och fikade på cafét med Amanda, nu sitter vi båda i vardagsrummet, hon pluggar och jag bloggar. Ska nu kolla alla bloggar och sedan slå på tvn, hade det inte blåst så ute så hade jag förmodligen gått ut och tagit lite självporträtt, men nog blåser det. Fast innan jag gör något så ska jag fixa lite bilder åt er, ha en fin dag sålänge, vi hörs!
.
.
rättelse: Fick en kommentar om att Tjeckiens huvudstad inte alls börjar på T, nej, jag menade självklart att landet började på T, men jag förstår att man kanske tog det fel, haha! "Jag visste ju att huvudstaden var Prag, jag visste att landet började på T, jag visste det ju egentligen, men nej, total hjärnsläpp när pappret låg framför mig" kanske fungerar bättre ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjeckiens huvudstad börjar inte på T, det är Prag.

2011-09-23 @ 19:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0